Kledingmerk McGregor komt terug

McGregor

McGregor komt in het najaar van 2019 terug op de markt, na een grootscheepse re-branding en met een volledig nieuw collectiebeeld. De nieuwe webshop wordt al eerder in maart 2019 gelanceerd, gevolgd door eigen winkels, franchise winkels en een netwerk van samenwerkende retail-partners in het najaar. Naast de Nederlandse investeerders zet ook het Belgische GAB zijn schouders onder re-introductie van McGregor in ons land.
Het merk McGregor verdween van de markt, nadat het in 2016 en 2017 twee keer onderdeel was van een groepsfaillissement; eerst van McGregor Fashion Group en daarna van Doniger Fashion BV. De nieuwe investeerders achter McGregor kochten de merkenrechten terug toen bleek dat er geen sprake meer was van een doorstart, maar bekend werd dat alle onderdelen van Doniger Fashion BV, werden geliquideerd.

De investeerders achter het nieuwe McGregor zijn Fred Gehring en Ludo Onnink samen met DM Equity Partners, het investeringsfonds van keukenondernemer Ben Mandemakers en voormalig bankier Rob ten Heggeler. Gehring en Onnink waren van 1997 tot 2016 respectievelijk CEO en COO van Tommy Hilfiger. In eerste instantie van de Europese divisie, later wereldwijd. Fred Gehring richtte zich daarna vooral op zijn muzikale carrière; hij tourde als drummer van The Analogues langs uitverkochte zalen in binnen- en buitenland. Ludo Onnink is CEO van Denham the Jeanmaker.
Alain Broekaert is met zijn bedrijf GAB eveneens partner in het nieuwe McGregor en is verantwoordelijk voor de Belgische re-introductie.

McGregor is een iconisch merk, daterend uit 1921, dat zichzelf ontpopte tot uitvinder van ‘American Sportswear’. Het merk was de absolute marktleider in de jaren vijftig, zestig en zeventig, nog voor grote merken van vandaag werden opgericht. We zien een groot potentieel. Er is uit die gloriejaren immers een enorme ‘heritage’ op het vlak van technische innovatie, sportiviteit en stijlbewustheid vanuit een klassieke essentie. En dit van oudsher met de nodige attitude en humor. Consumentenonderzoek toont aan dat McGregor nog steeds over een loyaal klantenbestand beschikt en hun naamsbekendheid nog concurreert met die van de marktleiders. Onze uitdaging is om McGregor ‘opgefrist’ terug te brengen naar de markt, vertrekkend vanuit bijna 100 jaar oude kernwaarden, die we vertaald hebben naar deze tijd. Dit op vlak van product, communicatie en distributie.

Fred Gehring

 

Ook op de Belgische markt heeft McGregor een iconische status. Het wegvallen van het merk vorig jaar wordt nog steeds door velen als een enorm gemis ervaren. Verschillende retailers op de Belgische markt hebben alvast interesse getoond om McGregor snel weer te verwelkomen. We kijken er naar uit om met al onze gezamenlijke kennis en ervaring en door een optimale samenwerking met de klanten te werken aan een geweldige toekomst.

Alain Broekaert

De najaar 2019 collectie wordt vanaf 18 januari tentoongesteld in de nieuwe McGregor showrooms op de hoofdsite van GAB in Ternat.

Vorig artikelMarie Jo Swimwear 2019
Volgend artikelSony introduceert Glass Sound Speaker
Redactie
Inspiratieplatform over de wereld van fashion (mode): trends, tips en nieuws over kleding, schoenen, cosmetica, accessoires, lifestyle, hotspots en meer.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in