Jules Delaere (23) heeft van jongs af aan een ontzettende passie voor smaak en hospitality. Nadat hij tijdens zijn bacheloropleiding Hotelmanagement een eigen gin op de markt brengt, is het zijn grote droom om een bijzondere drank te creëren die niet zomaar te kopiëren is én die hij eigenhandig kan produceren. Zo gezegd, zo gedaan. Deze gedreven ondernemer lanceerde z’n eigen aperitief: Midi Apéritifs.
Midi Apéritifs is een mediterraans, op een Franse Syrah roséwijn gebaseerd, Belgisch aperitief dat bestaat uit een selectie frisse vruchten en kruiden zoals: cassis, bergamot, rozemarijn, venkelzaad, artisjok en alsem. Het eerste deel van de naam ‘midi’ verwijst naar het uitsluitend gebruik van mediterrane ingrediënten.
Het buitengewone productieproces (vacuümdistillatie) maakt dat Midi Apéritifs zich onderscheidt van andere versterkte wijnen zoals: Porto, Sherry, Vermouth,…
“Not a wine, not a spirit, just the best parts of both”
Midi Apéritifs kan niet in een hokje geplaatst worden. Het is geen wijn, maar ook geen sterke drank en dat maakt dit aperitief zo ontzettend uniek.
De dag van vandaag wordt er steeds bewuster omgegaan met alcohol en ook Jules hield hier rekening mee. Midi Apéritifs bevat puur 21% ABV (alcohol by volume). Combineer je het bijvoorbeeld met tonic, dan vermindert dit naar 7% ABV. Daardoor kan je genieten van een tweetal aperitieven zonder helemaal licht te worden in je hoofd. En dat is fijn, want smaak en genot primeert te allen tijde!
Momenteel bestaat Midi Apéritifs in één smaak: de Classic Red, maar er wordt gewerkt aan nieuwe producten. Midi Apéritifs is voor 27,50 euro online te koop via www.midiaperitifs.com en in de betere drankenhandel. Het productieproces gebeurt in Kortrijk. Midi Apéritifs wordt vanaf heden in distributie genomen door LN Drinks, gespecialiseerd in low en non-alcoholische dranken.
Foto’s: © Midi Apéritifs