Mort Subite voortaan wereldwijd op bierkaart

Mort Subite

De Mort Subite-bieren van de gelijknamige brouwerij uit het Vlaams-Brabantse Kobbegem doen het uitstekend in het buitenland. De populariteit in heel Europa neemt jaar na jaar toe. Dat is ook Heineken, het moederbedrijf van Alken-Maes waartoe Mort Subite behoort, niet ontgaan. Daarom zet Heineken voluit in op het Belgische biervakmanschap en wordt Mort Subite, naast Affligem, voortaan wereldwijd op de bierkaart gezet. Voor wie nog twijfelde: onze Belgische bieren zijn hot in het buitenland.

De populariteit van de Mort Subite-bieren in het buitenland groeit al verschillende jaren. De Kobbegemse brouwerij ziet de vraag toenemen in heel West-Europa. De laatste jaren hebben bovendien ook de Oost-Europese landen en zelfs Rusland de smaak van de Kriek Lambic, de Witte Lambic, de Blonde Lambic en de Gueuze Lambic te pakken.

Al vele jaren zien we dat onze Kriek Lambic het uitzonderlijk goed doet in het buitenland. In Frankrijk bijvoorbeeld is in 2017 onze export tegenover 2016 bijna verdubbeld! Ook voor 2018 loopt het orderboekje goed vol. Zo zie je maar, België leert wijnland Frankrijk bier drinken.

Bruno Reinders, Meesterbrouwer

Niet enkel Mort Subite ziet een toename in de export, ook het speciaalbier Affligem profiteert van de populariteit van Belgisch biervakmanschap in het buitenland. Om aan deze toenemende vraag te voldoen heeft Alken-Maes de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in al zijn brouwerijen.

“Alken-Maes heeft zich goed voorbereid op de groeiende bierexport. In de Affligembrouwerij in Opwijk kwamen vijf extra biertanks. In 2018 wordt daar een extra koelsysteem en een nieuwe watertank aan toegevoegd om de capaciteit te verhogen. Ook in de Mort Subite-brouwerij in Kobbegem werden twee nieuwe biertanks geïnstalleerd. In onze brouwerij in het Limburgse Alken investeerden we in een nieuwe, hoogtechnologische filterinstallatie en werd een nieuwe blikkenlijn in gebruik genomen. Voor 2018 voorzien we hier bovenop zes extra biertanks en drie nieuwe fermentatietanks. Onze focus zal altijd op de kwaliteit van onze bieren liggen. We zijn sowieso trots op onze bieren, maar dat nu ook in het buitenland zoveel vraag is naar ons vakmanschap bewijst dat we uitstekende producten aanbieden.”

Edwin Botterman, CEO Alken-Maes

Website Mort Subite

Foto: © Mort Subite

Vorig artikelNike Vision presenteert de SB Brillencollectie
Volgend artikelSieMatic, de nieuwe geometrie van de keuken
Redactie
Inspiratieplatform over de wereld van fashion (mode): trends, tips en nieuws over kleding, schoenen, cosmetica, accessoires, lifestyle, hotspots en meer.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in