Zalando, Europa’s grootste online platform voor mode en lifestyle, lanceerteen nieuw aanbod op de Belgische markt: de categorie Pre-owned. Het nieuwe aanbod is gericht op klanten die pre-owned items willen kopen en op klanten die ze bij Zalando willen verkopen tegen een Zalando-cadeaubon. Dit aanbod wordt beschikbaar voor miljoenen klanten in Europa, met dezelfde look and feel en het ongeëvenaarde gemak van Zalando. De afgelopen weken lanceerde Zalando het nieuwe pre-owned aanbod al in Duitsland, Spanje, Nederland, Frankrijk en Polen.
“De interesse in pre-owned mode is groot en groeit, vooral bij millennials. We weten dat onze Belgische klanten graag plaatsmaken in hun kast door hun items een tweede leven te geven en in te ruilen voor iets nieuws. En toch missen klanten een gemakkelijke en betrouwbare oplossing die alles combineert: moeiteloos inruilen van items die ze niet meer willen dragen en een aangename ervaring bij het online shoppen van pre-owned mode. Zalando is het eerste modeplatform dat deze klantenbehoeftes op grote schaal beantwoordt”
Jacintha De Graaf, Head of Zalando Benelux
Dankzij het nieuwe pre-owned aanbod kunnen klanten hun artikelen moeiteloos en met gratis verzending inruilen bij Zalando. Om het klanten nog gemakkelijker te maken om de inhoud van hun kleerkast bij te houden, werden de mogelijkheden in Zalando’s ‘verlanglijst’ geüpdatet. Klanten kunnen nu automatisch artikelen zien die ze bij Zalando gekocht hebben en kunnen ook items uploaden die ze ergens anders gekocht hebben, om deze met slechts enkele klikken te verkopen. Na het verkopen van items, kunnen klanten kiezen voor een Zalando-cadeaubon voor het respectievelijke bedrag of om met het bedrag een van de twee goede doelen te steunen: het Rode Kruis of WeForest.
Alle pre-owned items die bij Zalando worden aangeboden zijn gecontroleerd op kwaliteit om een dagvers curated assortiment te bieden aan miljoenen klanten. Bovendien geldt hetzelfde ongeëvenaarde gemak van Zalando met gratis verzending, dezelfde betaalopties en gratis terugsturen. In lijn met Zalando’s engagementen op vlak van duurzaamheid, test het bedrijf plasticvrije verpakkingen voor alle bestellingen uit de pre-owned-categorie en wordt enkel gerecycled papier gebruikt.
Door het voor klanten mogelijk te maken om hun mode-items rechtstreeks op het Zalando-platform een tweede leven te geven, levert het nieuwe pre-owned aanbod ook een belangrijke bijdrage aan de do.MORE duurzaamheidsstrategie van Zalando. Het ondersteunt Zalando’s doel om de levensduur van 50 miljoen kledingstukken te verlengen en om eenmalig gebruikte plastics te elimineren tegen 2023.
Foto’s: © Zalando